Možda mislite da preterujem, ali stvarno jeste tako. Začetak nove linije proizvoda često je jednostavno ulje za masažu, ili sapun pravljen hladnim postupkom. I korak po korak, jednog dana shvatite da ste napravili čitavu kućnu laboratoriju iz koje izranjaju mala kreativna čudesa za negu lica i tela.
Kada inicijalno uzbuđenje preživi dovoljno dugo da proizvode ponudite rodbini i prijateljima na testiranje, već ste na putu ka stvaranju novog brenda svetskog renomea. Za vaše preparate počinju da se interesuju i prijatelji prijatelja, preporuke pljušte, a vi sve više razmišljate o tome kako biste mogli i da zaradite neki dinar od svog hobija.
To vas je verovatno i dovelo ovde. Zato mislim da je pravi trenutak da vam skrenem pažnju na jednu vrlo važnu stvar:
Registracija i testiranje kozmetičkih proizvoda nisu samo zarad ispunjavanja zakonskih obaveza ili povećanja sopstvene prodaje.
Prioritet je bezbednost vaših kupaca.
Ali hajde da krenemo redom, korak po korak kroz razvoj jedne kozmetičke linije. Za vas koji ste već uplovili u preduzetničke vode, ovo će biti podsetnik ako ste usput izostavili neki od koraka. A ako tek razmatrate ideju o ličnom biznisu, nadam se da će ovaj tekst poslužiti kao dobar vodič kroz ovaj kompleksan proces.
Najpre bi trebalo da se odlučite za nišu, odnosno vašu specijalnost.
Nikada nećete biti svima sve, i nikada se nećete svima dopasti, pa je čisto gubljenje vremena da to uopšte pokušavate.
Ako analizirate uspešne svetske brendove, videćete da imaju jasno definisanu grupu korisnika, i to nije slučajno.
Možda ćete se opredeliti za prirodnu ili organsku kozmetiku, preparate za zrelu kožu, mineralnu šminku, proizvode za oporavak oštećene kože ruku, sapune sa aromatičnim biljem, i td. Šta god da je, trebalo bi da ispunjava dva uslova:
Ako drugi uslov nije ispunjen, koliko god da je proizvod dobar, verovatno se neće dovoljno prodavati. A ako ne ispunite prvi uslov, možda će proizvod biti uspešan, ali vi nećete uživati u procesu izgradnje brenda.
Vaš proizvod ne mora biti patentirana nova tehnologija, ili nešto do sada neviđeno; ali mora imati jasnu poziciju na tržištu i kupce koji će biti zainteresovani. Da biste to pouzdano znali, potrebno je da uradite detaljno istraživanje tržišta. Analizirajte i velike i male brendove, proizvode koje prave i da li nešto slično vašoj ideji već postoji na policama.
Za više informacija o uslužnoj proizvodnji, kontaktirajte nas na 0112400812 ili 0112433585.
Sada je vreme da zaronimo u logistiku i odgovorimo na sledeća pitanja:
Izuzetno je važno da osmislite svoju strategiju prodaje. To mogu biti:
Kako ćete stići do svojih kupaca? Ko će biti zadužen za taj deo posla?
Vlasnici novih kozmetičkih linija često uliju svu svoju energiju u razvoj proizvoda, a potpuno zaborave ključnu stvar:
Ako kupcima ne (po)kažete da postojite, kako će oni doći do vaših proizvoda?
Kada pišete marketing strategiju, koliko je važno ŠTA ćete reći toliko je bitno GDE i KOME ćete imati priliku da to kažete.
Brendom i komunikacijom sa kupcima ćemo se pozabaviti u koraku 6, ali razmislite da li ćete se oglašavati online, u modnim časopisima, na mestu prodaje u apotekama, kroz promocije, i td.
S obzirom da je pravljenje kozmetike vrlo kreativan posao, daću sebi slobodu da pretpostavim da vas rad sa brojevima i tabelama ne raduje previše. Ali ovaj korak je neophodan isto koliko i osmišljavanje proizvoda, pa je važno da ga što pre završimo.
Bez detaljno osmišljenih finansija nema ni uspešnog biznisa.
Neke od stavki koje ćete morati da istražite su:
Vaš brend je vaš identitet. To je vaše ogledalo, ton u komunikaciji, izgled i odnos sa kupcima. Brend kupcima govori šta mogu da očekuju od vas.
Možda ćete odabrati da ton bude šaljiv, a boje vesele i da je vaša publika mlađeg uzrasta; ili ćete odabrati pastelne boje, nežne forme i obraćati se prevashodno ženama. Budite dosledni u svakom segmentu, na svakom mestu gde je kupac u dodiru sa vašim proizvodima.
Zavisno od toga da li ga pišete za sebe ili za banku od koje ćete tražiti kredit, biznis plan može biti okviran ili detaljan. Na internetu možete naći obrasce biznis plana koji će vam olakšati, ali ako ga pripremate za banku, zamolite bankara kod kog ćete aplicirati za kredit da vam da adekvatan formular, kako biste znali šta banku konkretno interesuje.
Zar ovo ne bi trebalo da bude na početku?
Ne, iz sledećeg razloga:
Poenta biznis plana jeste da proverite da li vaša ideja ima oslonca u realnosti, ili je puko maštanje.
Ako ste stigli dovde i biznis plan pokazuje da postoji potreba za vašim proizvodima i da bi posao bio isplativ, sada je pravo vreme za rad na formulacijama.
Krenite od proizvoda koje ste već izrađivali i sistematično, dodajući ili menjajući jedan po jedan sastojak, unapredite formulaciju dok ne dođete do rezultata na koje ste ponosni. Ako vam je potrebna pomoć, naš tim može formulisati proizvod prema vašim specifikacijama (pročitajte više ovde).
Kada se odlučite za konačnu formulaciju, vreme je za testiranje efikasnosti i bezbednosti. Evropska regulativa zahteva da svaki kozmetički preparat poseduje tzv. PIF fajl sa podacima. Ali sem regulative, testiranjem ćete biti sigurni da su vaši proizvodi bezbedni za upotrebu, i da spokojni možete da ih ponudite kupcima.
Ako vam zatreba pomoć, naša laboratorija je akreditovana za ispitivanja kozmetike i pripremu sve potrebne dokumentacije. Da ne dužim, više informacija naći ćete na našem Safety Assessment sajtu.
Kada je proizvod spreman (a i vi), na sajtu apr.gov.rs naći ćete formulare koji su vam potrebni za registraciju pravnog lica. Moj vam je savet da nađete računovođu kom verujete, da vam vodi knjige i uputi vas u proces. Koraka je puno, i sigurno ne želite probleme sa Poreskom upravom čim počnete sa poslovanjem.
Kada završite registraciju, opremanje firme, nabavku sirovina, dizajn pakovanja, i td. konačno dolazi trenutak da proizvod predstavite tržištu.
Sada dolazi najteži deo posla.
Prvo, treba da se dokažete tržištu i privučete nove korisnike; a onda, što je još teže, da opravdate poverenje kvalitetnim proizvodima, visokim standardima i stalnim napredovanjem. Slušajte svoje korisnike, usvajajte sugestije, ali se držite svoje vizije i samo napred.
Ako vam je ovaj tekst bio koristan, podelite ga sa drugima ili mi ostavite vaše utiske u komentarima.
Do sledećeg čitanja,
Kristina
2 Comments
Postovani d ali se kod vas moze uraditi testiranje tinkture?
Poštovana Dragana, ne radimo testiranje tinkture.