Kristina piše: Želite da osnujete kozmetičku liniju? Objasniću vam kako.

Mnogi preparati nastali su u nečijoj kuhinji.

Možda mislite da preterujem, ali stvarno jeste tako. Začetak nove linije proizvoda često je jednostavno ulje za masažu, ili sapun pravljen hladnim postupkom. I korak po korak, jednog dana shvatite da ste napravili čitavu kućnu laboratoriju iz koje izranjaju mala kreativna čudesa za negu lica i tela.

Kada inicijalno uzbuđenje preživi dovoljno dugo da proizvode ponudite rodbini i prijateljima na testiranje, već ste na putu ka stvaranju novog brenda svetskog renomea. Za vaše preparate počinju da se interesuju i prijatelji prijatelja, preporuke pljušte, a vi sve više razmišljate o tome kako biste mogli i da zaradite neki dinar od svog hobija.

To vas je verovatno i dovelo ovde. Zato mislim da je pravi trenutak da vam skrenem pažnju na jednu vrlo važnu stvar:

Registracija i testiranje kozmetičkih proizvoda nisu samo zarad ispunjavanja zakonskih obaveza ili povećanja sopstvene prodaje.

Prioritet je bezbednost vaših kupaca.

Ali hajde da krenemo redom, korak po korak kroz razvoj jedne kozmetičke linije. Za vas koji ste već uplovili u preduzetničke vode, ovo će biti podsetnik ako ste usput izostavili neki od koraka. A ako tek razmatrate ideju o ličnom biznisu, nadam se da će ovaj tekst poslužiti kao dobar vodič kroz ovaj kompleksan proces.

Korak br. 1: Šta ćete praviti?

Najpre bi trebalo da se odlučite za nišu, odnosno vašu specijalnost.

Nikada nećete biti svima sve, i nikada se nećete svima dopasti, pa je čisto gubljenje vremena da to uopšte pokušavate.

Ako analizirate uspešne svetske brendove, videćete da imaju jasno definisanu grupu korisnika, i to nije slučajno.

Suvo cveće

Možda ćete se opredeliti za prirodnu ili organsku kozmetiku, preparate za zrelu kožu, mineralnu šminku, proizvode za oporavak oštećene kože ruku, sapune sa aromatičnim biljem, i td. Šta god da je, trebalo bi da ispunjava dva uslova:

  1. Da vi lično koristite te proizvode ili ih barem veoma dobro poznajete;
  2. Da postoji potreba na tržištu.

Ako drugi uslov nije ispunjen, koliko god da je proizvod dobar, verovatno se neće dovoljno prodavati. A ako ne ispunite prvi uslov, možda će proizvod biti uspešan, ali vi nećete uživati u procesu izgradnje brenda.

Vaš proizvod ne mora biti patentirana nova tehnologija, ili nešto do sada neviđeno; ali mora imati jasnu poziciju na tržištu i kupce koji će biti zainteresovani. Da biste to pouzdano znali, potrebno je da uradite detaljno istraživanje tržišta. Analizirajte i velike i male brendove, proizvode koje prave i da li nešto slično vašoj ideji već postoji na policama.

Korak br. 2: Kako će funkcionisati proizvodnja?

Devojka u laboratoriji
Za više informacija o uslužnoj proizvodnji, kontaktirajte nas na 0112400812 ili 0112433585.

Sada je vreme da zaronimo u logistiku i odgovorimo na sledeća pitanja:

  • Da li ćete iznajmiti poseban prostor koji zadovoljava sanitarne uslove i opremiti ga potrebnom opremom? (Obratite pažnju na GMP smernice.)
  • Da li je isplativije i jednostavnije da angažujete firmu koja će za vas napraviti i upakovati proizvod?
  • Da li ćete zaposliti druge članove tima koji će se baviti proizvodnjom i pakovanjem, distribucijom, marketingom, prodajom, finansijama, dizajnom, društvenim mrežama?
  • Koji oblik poslovne organizacije najviše odgovara vašim potrebama – preduzetnik, ortačko društvo, DOO? Na internetu imate puno resursa na ovu temu, dva primera su StartIt i pokrenisezaposao.rs.
  • Da li ćete posao voditi “sa strane”, uz svoje redovno zaposlenje, ili ćete dati otkaz i posvetiti se svojoj firmi? Kako će to uticati na vaš kućni budžet?

Korak br. 3: Prodaja.

Izuzetno je važno da osmislite svoju strategiju prodaje. To mogu biti:

  • Lanci drogerija i parfimerija- veliki lanci imaju stroge uslove poslovanja, pa se dobro raspitajte na vreme;
  • Supermarketi – važi isto što i u prethodnom slučaju;
  • Prodavnice zdrave hrane;
  • Apoteke;
  • Kozmetički saloni i frizeri;
  • Online servisi;
  • Online shop na vašem sajtu;
  • Kataloška prodaja;
  • Vaša prodavnica – najskuplja opcija.

Korak br. 4: Marketing i PR (odnosi sa javnošću).

Rucno pravljeni sapunKako ćete stići do svojih kupaca? Ko će biti zadužen za taj deo posla?

Vlasnici novih kozmetičkih linija često uliju svu svoju energiju u razvoj proizvoda, a potpuno zaborave ključnu stvar:

Ako kupcima ne (po)kažete da postojite, kako će oni doći do vaših proizvoda?

Kada pišete marketing strategiju, koliko je važno ŠTA ćete reći toliko je bitno GDE i KOME ćete imati priliku da to kažete.

Brendom i komunikacijom sa kupcima ćemo se pozabaviti u koraku 6, ali razmislite da li ćete se oglašavati online, u modnim časopisima, na mestu prodaje u apotekama, kroz promocije, i td.

Korak br. 5: Finansije.

S obzirom da je pravljenje kozmetike vrlo kreativan posao, daću sebi slobodu da pretpostavim da vas rad sa brojevima i tabelama ne raduje previše. Ali ovaj korak je neophodan isto koliko i osmišljavanje proizvoda, pa je važno da ga što pre završimo.

Bez detaljno osmišljenih finansija nema ni uspešnog biznisa.

Neke od stavki koje ćete morati da istražite su:

  • Koliko će vas koštati plate?
  • Koliko će vas koštati dažbine državi i lokalnoj samoupravi (takse, osnivanje firme, porez)?
  • Koliko će vas koštati oprema za proizvodnju (ako sami pravite proizvode)?
  • Koliko će vas koštati uslužna proizvodnja?
  • Koliko će vas koštati zakup prostora i kancelarijska oprema?
  • Koliko će vas koštati proces pripreme i testiranja formulacije?
  • Koliko će vas koštati marketing i PR?
  • Koliko će vas koštati izrada sajta? Ako ste se u koraku br. 3 opredelili za online prodaju, uračunajte i cenu izrade webshop-a. I ne, “komšijin mali što po ceo dan sedi za kompjuterom” neće vam napraviti funkcionalan sajt kojim možete da se ponosite.
  • Koliko će vas koštati prisustvo na sajmovima i konferencijama?

Korak br. 6: Definišite svoj brend.

Teglica sa sušenim biljem

Vaš brend je vaš identitet. To je vaše ogledalo, ton u komunikaciji, izgled i odnos sa kupcima. Brend kupcima govori šta mogu da očekuju od vas.

Možda ćete odabrati da ton bude šaljiv, a boje vesele i da je vaša publika mlađeg uzrasta; ili ćete odabrati pastelne boje, nežne forme i obraćati se prevashodno ženama. Budite dosledni u svakom segmentu, na svakom mestu gde je kupac u dodiru sa vašim proizvodima.

Korak br. 7: Biznis plan.

Zavisno od toga da li ga pišete za sebe ili za banku od koje ćete tražiti kredit, biznis plan može biti okviran ili detaljan. Na internetu možete naći obrasce biznis plana koji će vam olakšati, ali ako ga pripremate za banku, zamolite bankara kod kog ćete aplicirati za kredit da vam da adekvatan formular, kako biste znali šta banku konkretno interesuje.

Korak br. 8: Formulisanje i testiranje preparata.

Zar ovo ne bi trebalo da bude na početku?

Ne, iz sledećeg razloga:

Poenta biznis plana jeste da proverite da li vaša ideja ima oslonca u realnosti, ili je puko maštanje.

LosionAko ste stigli dovde i biznis plan pokazuje da postoji potreba za vašim proizvodima i da bi posao bio isplativ, sada je pravo vreme za rad na formulacijama.

Krenite od proizvoda koje ste već izrađivali i sistematično, dodajući ili menjajući jedan po jedan sastojak, unapredite formulaciju dok ne dođete do rezultata na koje ste ponosni. Ako vam je potrebna pomoć, naš tim može formulisati proizvod prema vašim specifikacijama (pročitajte više ovde).

Kada se odlučite za konačnu formulaciju, vreme je za testiranje efikasnosti i bezbednosti. Evropska regulativa zahteva da svaki kozmetički preparat poseduje tzv. PIF fajl sa podacima. Ali sem regulative, testiranjem ćete biti sigurni da su vaši proizvodi bezbedni za upotrebu, i da spokojni možete da ih ponudite kupcima.

Ako vam zatreba pomoć, naša laboratorija je akreditovana za ispitivanja kozmetike i pripremu sve potrebne dokumentacije. Da ne dužim, više informacija naći ćete na našem Safety Assessment sajtu.

Korak br. 9: Registracija biznisa.

Kada je proizvod spreman (a i vi), na sajtu apr.gov.rs naći ćete formulare koji su vam potrebni za registraciju pravnog lica. Moj vam je savet da nađete računovođu kom verujete, da vam vodi knjige i uputi vas u proces. Koraka je puno, i sigurno ne želite probleme sa Poreskom upravom čim počnete sa poslovanjem.

Korak br. 10: Izlazak na tržište.

Kada završite registraciju, opremanje firme, nabavku sirovina, dizajn pakovanja, i td. konačno dolazi trenutak da proizvod predstavite tržištu.

Sada dolazi najteži deo posla.

Prvo, treba da se dokažete tržištu i privučete nove korisnike; a onda, što je još teže, da opravdate poverenje kvalitetnim proizvodima, visokim standardima i stalnim napredovanjem. Slušajte svoje korisnike, usvajajte sugestije, ali se držite svoje vizije i samo napred.

Ako vam je ovaj tekst bio koristan, podelite ga sa drugima ili mi ostavite vaše utiske u komentarima.

Do sledećeg čitanja,

Kristina

Slični blog postovi

Ostavite odgovor