Kozmetička ambalaža

Otkrivamo: šta kriju simboli na kozmetičkoj ambalaži

Kako birate kozmetiku za sebe ili svoju porodicu?

Da li se držite preporuka vašeg farmaceuta, dermatologa ili kozmetičara? Možda pratite recenzije, i utiske svojih prijateljica? Ili volite da eksperimentišete i isprobavate nove preparate? Kojim god putem da krenete, važno je da razumete ono što nam govore simboli na kozmetici: šta preparat sadrži, kome da se obratite ako kvalitet nije zadovoljavajući, koliko dugo proizvod može da se koristi...

Sve ove informacije naći ćete na etiketi, ali je potrebno da znate par trikova kako biste razumeli sve simbole na njoj. Ovog puta vam otkrivamo kako da čitate pakovanja kozmetičkih proizvoda tako da tačno znate šta kupujete.

Sastojci

SastojciVerovatno ćete se složiti da je ovo ujedno i najznačajniji deo etikete.

Bez obzira u kojoj se zemlji nalazite, ispred spiska sastojaka na etiketi će stajati Ingredients, a zatim spisak po međunarodnoj nomenklaturi ili INCI (ponekad sa engleskim pojašnjenjima latinskih imena biljaka).

Sastojci se uvek navode od onog sa najvećim udelom ka najmanjim; s tim da sastojci sa udelom manjim od 1% mogu da se navode bilo kojim redosledom.

Ako proizvod sadrži etarska ulja, na kraju spiska videćete čitav niz sastojaka tipa Limonene, Geraniol, Benzyl cinnamate, i sl. koji se nalaze u etarskim uljima, a česti su alergeni.

Oznake tipa CI 15580 su za boje, prema Colour Index Number sistemu.

Proizvođač

Osim zemlje porekla i imena proizvođača, na etiketi se mora naći i adresa kompanije koja proizvodi preparat ili odgovorne osobe, kao i broj serije, kako bi mogao da se identifikuje problem, na primer, u proizvodnji.

Neto masa ili zapremina

Neto masa ili zapreminaKoličina proizvoda može biti u gramima ili u mililitrima, za tečne preparate, i nalazi se uz e znak. Jedini izuzetak su uzorci, proizvodi ispod 5g/5ml, ili proizvodi koji sadrže pojedinačne kesice ili ampule.

Rok upotrebe

Rok upotrebe 2Za preparate čiji je rok upotrebe kraći od 30 meseci, datum isteka se štampa na pakovanju, uglavnom na dnu, ili na poklopcu (simbol je peščani sat).

Rok upotrebeZa proizvode sa dužim rokom trajanja, navodi se vreme od otvaranja u mesecima tokom kog možete da očekujete da proizvod ostane bezbedan za upotrebu i istog kvaliteta kao kada ste ga kupili. Nakon tog roka, trebalo bi ga baciti. Simbol je otvorena teglica sa brojem meseci uz slovo M.

Izuzeci su proizvodi koji se neće pokvariti pri normalnim uslovima čuvanja (parfemi, sprejevi, itd.).

Dodatne informacije

Dodatne informacijeSimbol knjige sa ili bez prsta na stranici najčešće ćete naći na proizvodima u malim pakovanjima na koja ne može da stane dovoljno informacija, kao što su lakovi za nokte, maskare, itd. To znači da ćete više informacija naći uz dodatni flajer, uputstvo za upotrebu ili na sajtu.

Reciklaža

ReciklažaAko ambalaža može da se reciklira, na njoj će se naći jedan od ovih simbola - dve zelene strelice u krugu, ili tri strelice u trouglu.

Nažalost u našoj zemlji je reciklažni program tek u začetku, pa se raspitajte koje su opcije dostupne u vašoj sredini.

Organska kozmetika

NatruePostoji nekoliko svetskih sertifikacionih tela čije se oznake mogu naći na organskoj ambalaži (Ecocert, Cosmos i Natrue su najpoznatiji).

Svi sertifikati imaju svoje kriterijume koji se međusobno razlikuju; zato je potrebno malo istraživanja kako biste bili sigurni da je proizvod stvarno ono što od njega očekujete.

Testiranje na životinjama

Testiranje na životinjamaKozmetički testovi na životinjama su zabranjeni svim proizvođačima koji žele da prodaju svoje proizvode u EU. Simbol koji govori da proizvod nije testiran na našim četvoronožnim prijateljima jeste zeka u pokretu, znak CCIC programa (Consumer Information on Cosmetics Leaping Bunny Program).

Upozorenja

ZapaljivoBilo kakve napomene o bezbednoj upotrebi proizvoda, ili upozorenja o zapaljivosti, moraju biti čitko i jasno navedeni na ambalaži. Ako vidite simbol vatre na pakovanju, držite proizvod dalje od otvorenog plamena i visoke temperature.


Koji su to simboli ili oznake na kozmetici koji vama nisu jasni? Pišite nam, rado ćemo razjasniti sve dileme!

Istaknuta fotografija:  photosforyou sa Pixabay

Објављено у Blog и означено , , , , , .

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *