Kozmetička ambalaža
Otkrivamo: šta kriju simboli na kozmetičkoj ambalaži
20. februar 2020.
“Free from” proizvodi - trend ili opravdana briga?
“Free from” proizvodi – trend ili opravdana briga?
20. mart 2020.
Kozmetička ambalaža
Otkrivamo: šta kriju simboli na kozmetičkoj ambalaži
20. februar 2020.
“Free from” proizvodi - trend ili opravdana briga?
“Free from” proizvodi – trend ili opravdana briga?
20. mart 2020.

Svaku godinu obeleže novi modni, društveni, pa i kozmetički trendovi. Da biste znali šta nas očekuje u 2020., pripremili smo odabir trendova koji će najverovatnije dostići globalnu popularnost.

Dezodoransi bez aluminijuma

Mada se već nekoliko godina priča o njima, izgleda da će se tek ove godine naći na policama širom sveta. Nekoliko velikih brendova je već izašlo na tržište sa svojim verzijama aluminium-free antiperspiranasa, a naše predviđanje je da će ih biti sve više.

Otkud ovaj trend?

Pre par godina se u javnosti javila bojazan da aluminijum ima štetno dejstvo po zdravlje i da čak može da izazove rak dojke. Slično parabenima, ispostavilo se da ovaj strah nije potkovan naučnim dokazima, ali se trend ipak probio.

Ako se odlučite na ovakve proizvode, imajte na umu da će antiperspirans bez aluminijuma najverovatnije biti manje efikasan. Soli aluminijuma zapušavaju znojne žlezde i tako sprečavaju znojenje, pa se verzije bez ovog sastojka oslanjaju na dezodorantne umesto antiperspirantne sposobnosti. Drugim rečima, maskiraju neprijatne mirise umesto da spreče nastanak znoja.

Održivost

Poslednjih godina u žižu interesovanja je došla zaštita planete, pre svega zahvaljujući brojnim javnim ličnostima, tinejdž influenserima i političkim debatama. Zato sve više proizvođača pokušava da učini svoje proizvode ‘zelenijim’. Radi se na tome da pakovanja budu minimalistička i od reciklažnog materijala, koliko god je to moguće; neki SPF filteri su već zabranjeni kako ne bi uništavali morski svet, a poklanja se i pažnja iskoristivosti ambalaže (što je pakovanje efikasnije, to će proizvod duže trajati – to je bio jedan od razloga zašto smo i mi prešli na airless pumpice za neke od naših proizvoda. Iskorsitivost proizvoda je visoka, kontaminacija iz okoline je svedena na minimum, pa proizvod duže traje i ređe se menja.)

Mnogi brendovi izbacili su biorazgradive vlažne maramice za sve nas koji ne možemo da ih se odreknemo u potpunosti, a javili su se i minimalistički trendovi u samom korišćenju kozmetike, kako za muškarce tako i za žene.

Ipak, nemojte se lako povesti za ‘zelenim’ ili ‘prirodnim’ proizvodima, već se dobro raspitajte i istražite nove proizvode, naročito ako imate osetljivu kožu, rozaceu, i sl.

Koncentrovana nega

U potrazi za sve efikasnijim proizvodima nastali su koncentrovani oblici – najpre maske, zatim serumi, i na kraju ampule za pojedinačnu upotrebu. Ampule omogućavaju visoku koncentraciju sastojaka, naročito onih koji lako degradiraju pod uticajem vazduha ili UV zraka, kao što su na primer vitamin C ili retinol. Sa ovakvim proizvodima ste sigurni da ćete ih utrošiti i da neće stići da se pokvare ili izgube efikasnost.

Međutim, dva poslednja trenda ne idu ruku pod ruku s obzirom na jednokratno pakovanje; ali vremenom će se verovatno naći rešenje i za to.

Koža pod lupom – mikrobiom

Fiziološke bakterije su ključ našeg zdravlja. U i na našem telu žive milioni bakterija bez kojih bi naše zdravlje vrlo brzo propalo. Međutim, čim se ova simbioza naruši, dolazi do problema i infekcija. Zato se sve više proizvoda fokusira na održavanje tzv. fiziološke flore, a koja se može podsticati na dva fronta: pre- i probioticima.

Prebiotici su, da tako kažemo, hrana za naš mikrobiom, tj. mikroorganizme koji žive u našem telu. Probiotici su same žive bakterije kojima nadoknadimo one mikrobe koji telu nedostaju. Probiotici se već decenijama koriste u vidu tableta za rešavanje problema sa varenjem i crevnih virusa, a sada prebiotici nalaze sve širu primenu u kozmetici.

Personalizovana nega

Tehnologija napreduje, a sa njom i naša saznanja o koži. Što više znamo, to bolje možemo da prilagodimo negu potrebama kože, a sam vrh tih dostignuća jeste personalizovana kozmetika.

Kako proces funkcioniše?

Prvo se izmere parametri kože (pH, iritacija, suvoća, itd.), a zatim se na osnovu dobijenih parametara formulišu preparati sa satojcima koji će uticati na ono što koži najviše nedostaje. Tako koža dobija targetiranu negu, sa sveže napravljenim preparatima koji se vremenom modifikuju prema potrebi.

Iako zvuči kao visoka i nedostupna tehnologija, personalizovanu kozmetiku za vašu kožu možete dobiti u našoj laboratoriji, i to po vrlo pristupačnoj ceni. Pregled je besplatan, a kozmetika stiže na vašu kućnu adresu. Pročitajte više ovde ili pozovite da zakažete svoj termin +381 (0) 11 243 35 85 radnim danima od 9-15h.

Crystal Derma
Crystal Derma
Tim farmaceuta, specijalista tehnologije i kozmetologije, i dermatologa piše za vas. Odgovaramo na vaša pitanja i nedoumice, analiziramo trendove i delimo sa vama savete za blistav i zdrav ten.

2 Comments

  1. Mirjana Sari kaže:

    Izvestaj je toliko detaljan i dobar da je svima u potpunosti jasan. Sve pohvale za Crystal derma proizvode. Koristim ih 3 meseca i prezadovoljna sam. Ceo tim u Crystal dermi zasluzuje sve pohvale. Profesionalni, ljubazni i tacni.
    Veliki pozdrav.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *