Vežbanje vas može koštati lepog tena – evo kako to da izbegnete

Vežbanje vas može koštati lepog tena – evo kako to da izbegnete

Kada smo aktivni puls se ubrzava, krvni sudovi se šire, a pojačan protok krvi donosi više kiseonika i hranljivih materija do naše kože. To je pozitivan efekat vežbanja na kožu.

Međutim, uz krvne sudove se šire i pore, pa tako gubimo više vode, a i otvaraju se vrata za ulaz bakterija koje uz nakupljanje sebuma i znoja mogu da dovedu do stvaranja akni i iritacije.

Sve ovo utiče na našu kožu dok vežbamo. Zato se postavlja pitanje: kako negovati kožu a da ne brinemo o bubuljicama i iritaciji posle svakog treninga?

Lako je reći - skinite šminku pre vežbanja i očistite lice posle. Ali šta to praktično znači kada želimo da odemo na zumbu u pauzi za ručak, ili u teretanu posle posla, a pre pića sa prijateljima?

Prvo pitanje za vas je - kada vežbate?

  1. Čim se probudite.

Ako ste ranoranilac i volite da započnete svoj dan vežbanjem, nema potrebe da očistite lice i pre i posle vežbanja. Umijte se vodom kada ustanete, a posle treninga očistite lice blagim sredstvom. Posle čišćenja nanesite uobičajene preparate za hidrataciju, posebne tretmane, itd.

Ako idete na trčanje ili neku drugu aktivnost na svežem vazduhu, ne zaboravite da nanesete SPF 20ak minuta pre treninga.

  1. Preko dana.

Iako je dobra ideja da iskoristite pauzu na poslu za jedan brzinski trening, nažalost u ovom slučaju nema prečica - moraćete temeljno da skinete šminku pre treninga, i da se umijete i ponovo se našminkate posle. Već smo pričali o tome kako će vas vežbanje sa šminkom na licu koštati lepog tena (podsetite se ovde), a u otvorene pore neće ući samo šminka, već i nečistoće koje su se nakupile na koži tokom dana.

Za vas je pogotovo važno da izaberete sredstvo za čišćenje koje je nežno a efikasno, da biste izbegli preterano isušivanje (preporučujemo Atopik kupku, kremastu i nežnu). Posle treninga se umijte, hidrirajte kožu i ponovite SPF.

Tokom letnjih vrućina možete hidrirati kožu i tokom treninga uz pomoć hidrosola (npr. ruže ili lavande) ili termalne vode.

  1. Uveče.

Pre treninga skinite šminku i umijte se, a posle temeljno očistite lice nežnim sredstvom. Nahranite kožu hidrantnim kremom, pa pred spavanje možete da nanesete serume i ulja, ako ih koristite (ovako ćete ispoštovati pravilo o redosledu nanošenja preparata, i izvući najbolje iz svoje kozmetike).

Bez obzira na to kada vežbate, čim završite sa treningom skinite odeću za fitnes, traku za kosu, kapu, itd. Oprema za vežbanje je najčešće napravljena od sintetičkih materijala koji su idealni za razvoj bakterija. Zato je sušite napolju, na žici, kako bi se sunčevi zraci rešili potencijalnih uljeza.

BONUS: Šta ako baš morate da nosite šminku?

Ako vam je savet: “Skinite šminku pre treninga” dovoljan da odustanete od svih oblika fizičke aktivnosti, i ne pada vam na pamet da uđete u teretanu ‘golog’ lica, imamo predlog kompromisa. Mineralna šminka ne sadrži većinu iritanasa koji se nalaze u klasičnoj dekorativnoj kozmetici, pa je možda dobar izbor za vas (pisali smo o ovom tipu šminke ovde).


Istaknuta fotografija: karabulakastan sa Pixabay-a.

Nokti kriju tajne o vašem zdravlju

Nokti kriju tajne o vašem zdravlju

Svi mi želimo da naši nokti budu zdravi i lepi, ali kada to nije slučaj nemojte odmah okriviti manikir – pogledajte koji to simptomi na noktima zaslužuju pažnju lekara.

Објављено у Blog и означено , , , , , , , , , , , .

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *