KonMari metoda u vašem kozmetičkom ormariću

KonMari metoda u vašem kozmetičkom ormariću

Svet je zahvatila nova opsesija koja nam ovaj put stiže iz Japana, a manifestuje se u vidu žene omanjeg stasa i zarazne energije - Mari Kondo. Mari je oduvek bila opsednuta organizacijom i uređivanjem prostora, što ju je pre nekoliko godina dovelo do toga da započne sopstveni biznis i napiše knjigu pod nazivom “The life-changing magic of tidying up”.

Knjiga je postala svetski bestseler, a Mari je počela da drži radionice širom sveta. Danas ima i seriju na Netflix-u koja je jedna od najgledanijih.

Zašto je KonMari metod obuzeo čitav svet?

Ako uzmemo u obzir konzumerizam i potrošačko društvo današnjice, onda nije ni čudo što je toliko ljudi privukao ovaj sistem pojednostavljivanja ne samo stvari koje posedujemo, već života uopšte. Ni mi nismo odoleli, pa smo se pozabavili idejom kako primeniti KonMari metod na naše kolekcije kozmetike. Da počnemo!

KonMari princip ukratko

Marie Kondo

Marie Kondo

Mada vredi pročitati knjigu ako želite da primenite ovaj metod na vaš garderober ili čitav stan, ovde ćemo se pridržavati dva osnovna principa:

  1. Zadržaćemo samo stvari koje u nama izazivaju radost, ili
  2. Stvari koje redovno koristimo i imaju praktičnu vrednost.

Prvi korak je sakupljanje.

Prođite kroz čitav stan i sve moguće preparate, šminku, kozmetičke alate i uređaje sakupite na jedno mesto, najbolje na neki sto u kući. Nemojte zaboraviti neseser koji držite u tašni ili u autu, kao i sve one tubice i teglice koje se kriju po ćoškovima fioka a na koje ste zaboravili.

Zatim pripremite tri kategorije:

Ostavljam,

Bacam,

Poklanjam.

Sada je vreme za klasifikaciju.

Jedno po jedno, uzmite svako pakovanje u ruke (ne vredi da ih samo gledate iz daljine - ključno je da ih uzmete u ruku i dobro razmislite u koju ćete ih kategoriju staviti).

U prvu kategoriju koja ostaje u vašem ormariću spadaju svi oni proizvodi koje ili redovno koristite (dnevno ili makar nedeljno) ili ih prosto obožavate (npr. omiljena kupka koju čuvate za posebne prilike, aromatična ulja, ili bočica istrošenog parfema koja je toliko lepa da vam stoji na noćnom stočiću kao dragi ukras). Pritom, proverite rok trajanja (pročitajte ovde kako da znate da li je vreme da se rešite proizvoda).

U drugu kategoriju spadaju svi oni proizvodi kojima je rok istekao, koje ste jednom iskoristili i nikada više jer vam nisu odgovarali, koji toliko dugo skupljaju prašinu da ste na njih zaboravili, tupe turpije, rasklimane makazice za nokte, četke za šminku kojima opadaju dlačice, skoro prazne bočice koje nikako da bacite, testeri koje nikada nećete probati...

Konačno, u treću kategoriju stavite sve one proizvode kojih želite da se rešite, a koji bi možda vašoj mami ili drugarici bili od koristi. To je na primer, šminka koju nikada niste koristili jer vam nije odgovarala boja, kozmetika koju ste dobili na poklon a koja ne odgovara vašem tipu kože, kupka čiji vam se miris ne dopada, parfem koji vam ne stoji...

Poslednji korak

Kada čitavu svoju kolekciju ovako razvrstate, vreme je za organizaciju. Mari savetuje da se stvari slažu uspravno i paralelno, da bi vam bile na dohvat ruke i da bi odavale utisak urednosti. Evo jednog njenog klipa koji će vam pojasniti o čemu se radi:

Ako ova pravila strogo primenjujete, kada završite proces osećaćete se rasterećenije, lakše i smirenije. Na kraju nije ni važno da li u ormariću imate 5 proizvoda ili 15, dok god sve te proizvode ili koristite ili vam donose radost.

Srećno sa raspremanjem i javite nam utiske!


Istaknuta fotografija: usestangerines | Flickr

Posted in Blog and tagged , , , , .

One Comment

  1. Pingback: 5 kozmetičkih trendova za proleće 2019. - Crystal Derma

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *